Нормативно-правова база в сфері
інклюзивної освіти
Лист МОН України від 09.06.2016 № 1/9-293 «Про доступність дітей з особливими потребами до опорних навчальних закладів» Лист Міністерства освіти і науки України від 12.07.2016р. №1/9-364 про організаційно-методичні засади забезпечення навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2016-2017 навчальному році
Наказ Міністерства освіти і науки України від 09.04.2014 №346/50 «Про виконання рішення колегії від 23.01.2014 (протокол №1/2-2) про діяльність психолого-медико-педагогічних консультацій» Лист Міністерства освіти і науки України від 13.08.2014 р. №1/9-414 «Про забезпечення безперешкодного доступу до навчальних закладів»
Указ Президента України «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року» (від 25 червня 2013 року №344/2013)Постанова Кабінету Міністрів України № 607 від 21 серпня 2013 р. «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами»
Листи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 26.07.2012 р. № 1/9-529 "Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання"
Листи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 02.04.2012 р. № 1/9-245"Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладах"
Розвиток інклюзивної освіти
№ | Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальні |
Аналітико-статистична робота | |||
1. | Формування банку даних дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладі. | До 15.09.2020 | Заступник директора з НВР |
2. | Формування банку даних вчителів, які будуть навчати дітей з особливими освітніми потребами. | До 15.09.2020 | Заступник директора з НВР |
Інформаційно-роз’яснювальна, координаційна робота | |||
1. | Ознайомлення з особливостями взаємодії із дітьми з особливими освітніми потребами (методичні рекомендації для вчителів). | Вересень, жовтень | Заступник директора з НВР |
2. | Організація інформаційно-роз’яснювальної роботи серед громадськості щодо: · формування толерантного ставлення в соціумі до проблем дітей особливими освітніми потребами; · розширення соціальних контактів дітей з особливими освітніми потребами. | Протягом року | Класні керівники, вчителі-предметники |
3. | Інформування через стендову інформацію, через Інтернет-ресурси. | Протягом року | Адміністрація ЗНЗ, класні керівники, вчителі-предметники |
4. | Координація роботи психологічної служби, педагогічного колективу з організації психологічної, педагогічної і соціальної допомоги та підтримки дітей з особливими освітніми потребами. | Протягом року | Адміністрація |
Організаційно-педагогічна діяльність | |||
1. | Участь у проведенні тижня толерантності до Міжнародного дня толерантності: · Єдині виховні години «Ми різні, але ми разом». | Листопад | Класні керівники, вчителі-предметники |
2. | Круглий стіл «Реалії та перспективи інклюзивної освіти в Україні». | Жовтень | Заступник директора з НВР |
3. | Практичний семінар щодо організації освітнього процесу для учнів з особливими освітніми потребами. | Листопад | Адміністрація |
4. | Нарада при директорі: «Адаптація учнів в інклюзивних класах початкової та середньої школи». | Листопад | Директор ЗНЗ |
5. | Мала педагогічна рада «Механізми оцінювання учнів з особливими освітніми потребами. | Листопад | Директор ЗНЗ |
6. | Круглий стіл «Аналіз позитивної динаміки учнів щодо впровадження інклюзивної освіти в І семестрі 2017/2018 н.р.». | Грудень | Заступник директора з НВР |
7. | Нарада при директорі «Запровадження політики взаєморозуміння всіх учасників навчально-виховного процесу». | Січень | Директор ЗНЗ |
8. | Цикл семінарів для вчителів початкової школи з інклюзивної освіти: · реалізація методичних рекомендацій щодо виявлення дітей з особливими освітніми потребами; · розвиток системи підтримки та супроводу дітей з особливими освітніми потребами. | Протягом року | Вчителі інклюзивних класів |
9. | Нарада при директорі: «Пріоритетні напрями інклюзивного розвитку навчального закладу». | Квітень | Директор ЗНЗ |
10. | Круглий стіл «Підсумки роботи в інклюзивних класах». | Травень | Заступник директора з НВР |
Інформаційне забезпечення батьків, робота з батьками | |||
1. | Виступ на загальношкільних батьківських зборах «Використання інноваційних методик у навчанні й вихованні дітей з особливими освітніми потребами. | Лютий | Адміністрація |
2. | Зустрічі з батьківською громадськістю для обговорення стандартів початкової освіти дітей з особливими освітніми потребами. | Грудень, квітень | Адміністрація |
3. | Психолого-педагогічний і навчально-методичний супровід батьків дітей з особливими освітніми потребами. | Протягом року | Психолог, соціальний педагог, логопеди |
4. | Зустрічі з батьками майбутніх першокласників з особливими освітніми потребами | Квітень | Директор ЗНЗ |
Діагностика та корекційна робота | |||
1. | Обстеження дітей із метою визначення та уточнення індивідуального навчального плану. | Протягом року | Психолог |
2. | Проведення моніторингу навчальних досягнень дітей з особливими освітніми потребами. | Протягом року | Психолог |
3. | Доповідь психолога : «Формування навичок взаємодопомоги учнів під час навчання». | Березень | Психолог |
4. | Визначення та проведення корекційної роботи з учнями. | Протягом року | Психолог |
Методичне забезпечення та інноваційна діяльність | |||
1. | Розробка методичних рекомендацій щодо організації навчально-виховного процесу в інклюзивному класі. | Січень | Адміністрація |
2. | Підготовка збірника методичних матеріалів і тематичних статей із досвіду роботи з розвитку інклюзивної освіти в школі. | Протягом року | Адміністрація |
Коментарi